Bijbelklas

Tegendraads en visionair: maak kennis met Bijbelse spraakmakers

Bijbelklas ’24-‘25

Een nieuwe visie? Gelijk je mening op X zetten? Tegenwoordig is het makkelijk om ergens je eigen ideeën te delen. Boekenwinkels liggen vol met boeken over talloze onderwerpen waarin mensen hun  dromen delen. In een wereld waarin verschillende stemmen klinken, vallen sommige daarvan extra op. Mensen die zich afzetten tegen heersende ideeën en met een revolutionair tegengeluid komen. Voorbeelden van deze mensen zijn Martin Luther King of Desmond Tutu. Zij staan op een bepaalde manier in de traditie van de oudtestamentische profeten.

In de Bijbel komen we deze profeten tegen. Met hun kritiek op de maatschappij duiden ze crises en roepen op tot radicale ommekeer. Wie dat waren en wat de thema’s waren waartegen zij zich verzetten gaan we tijdens deze cursus behandelen. Waarom waren ze spraakmakend? Wat is hun relevantie voor nu? We spiegelen onze dromen aan die van hen. Tijdens de cursusavond zijn er twee hoofdelementen: introductie op de profeet en een close reading van een Bijbeltekst van die profeet.

Van harte welkom!

Data: maandagavond 23 sept, 21 okt, 18 nov, 9 dec, 13 jan, 17 feb, 24 mrt, 21 apr.
Tijd: 20:00-21:45
Locatie: Noorderkerk (Noordermarkt 47)

Info en aanmelden: jeanpaul.dewith@noorderkerk.nl